مکتوس

سئو سایت ها

مکتوس

سئو سایت ها

راهکارهای مقابله با استرس گرمائی در زمان اوج گرما

تهویه بایستی به حداکثر برسد تا از این شیوه علاوه بر خنک کردن تن طیور با به کارگیری از جریان هوا ، گاز آمونیاک و رطوبت و دی اکسید کربن ساخت شده هم از تالار بیرون شود . در شرایطی که رطوبت محفظه پایین 70% باشد می توانایی از لایه های پوشال جهت خنک کردن سالن در پنجره های هواده استفاده کرد .همان گونه که گفته شد طیور بطور ارگانیک در طی استرس گرمائی اندازه مصرف دان را کاهش می دهد ، بدین ترتیب ارگانیک می‌باشد که پرورش دهندگان به دنبال راهکارهائی جهت تحریک مصرف دان در طی استرس گرمائی باشند . به یاد داشته باشید هر راهکار مدیریتی که مصرف دان را تشدید کرده یا این که موجب ازدیاد عمل بدنی در طی نقط ی اوج زمان گرما شود اثرات منفی اقتصادی و تولیدی به همپا خواهد داشت زیرا ازدیاد مصرف دان ایجاد حرارت ناشی از متابولیسم را افزایش داده و احتمالاً اندازه تلفات را نیز افزایش خواهد بخشید . در پیش‌روی سفارش می شود در طی ساعت نقط ی اوج گرما طیور را با محرومیت از خوراک مواجه نموده تا علاوه بر کاهش انرژی متابولیسمی ناشی از هضم و جذب مواد غذائی ، تحرک و فعالیت طیور برای برداشت دان را هم کاهش داده و با ساخت آرامش و به دست کم رساندن تحرک بدنی انرژی ایجاد شده از فعالیت عضلانی را هم به دستکم برسانیم . سفارش می شود یک ساعت گذشته از نقط ی اوج گرما از طرز بالا بردن دانخوریها یا توده آوری دان ، مصرف دان را متوقف فرمائید . در حیث داشته باشید بعد از آن از افت دمای محیط از طریق ازدیاد تعداد دانخوریها و استفاده از محرکهائی مانند روشنائی می توانایی این کاهش برداشت دان را جبران نمود . 

تدارک آب خنک و کافی برای جوجه هائی که در حالت استرس گرمائی می باشند دوچندان اضطراری می باشد . در این ارتباط ازدیاد تعداد آبخوریها می تواند بسیار مؤثر باشد . به خاطره داشته باشید طیور در بازه گرما تمایل کمتری به تحرک داشته و می بایست آبخوریها در کمترین فاصله از آن ها قرار بگیرند . از سوی دیگر با اعتنا به برهم تناول کردن توازن الکترولیت ها در طی استرس گرمائی افزودن الکترولیت ها به آب می تواند مؤثر واقع شود . برخی از دانشمندان معتقدند دریافت بعضا املاح نظیر بی کربنات پتاسیم ، کلرید پتاسیم ، کلرید سدیم و کلرید آمونیم از روش آب مصرفی در شرایط استرس گرمائی می تواند موءثر باشد . 

ازدیاد انرژی از شیوه ازدیاد میزان چربی در جیره قابلیت پذیر می باشد . اندازه ویتامین ها و مواد معدنی جیره باید بر مبنا حجم دان مصرفی جوجه ها مجدداً محاسبه شود . پروتئین ها در مقایسه با کربوهیدراتها و چربی ها در طی پروسه متابولیسمی گرمای بیشتری تولید می نمایند ، به این ترتیب مصرف دانی که اسید آمینه آن متعادل و مطلوب نباشد استرس گرمائی را افزایش خواهد اعطا کرد . خاطره آور می شویم در این حالت بالانس اندازه اسیدهای آمینه جیره باید با اعتنا زیاد انجام شود و در این رابطه بایستی سعی شود که جیره با پروتئین کمتر و با استفاده از اسیدهای آمینه سنتتیک خصوصاً متیونین و لیزین بسته شود بر طبق این تحقیق کارخانه شیرین دانه در روز ها گرم سال مقدار روغن جیره و تراکم سایر موردها را افزایش می دهد . 

از سوی دیگر در طی موقعیت گرم و مرطوب انتخاب و مصرف داروهای ضد کوکسیدیوز مطلوب در کنار انتخاب و مصرف ضد قارچ های افزودنی به دان بایستی با توجه زیاد انجام گیرد . که در فیس پیشنهاد مرغداران گرامی این داروها به دان افزوده می شود . 

خرید اینترنتی مرغ

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.