مکتوس

سئو سایت ها

مکتوس

سئو سایت ها

نحوۀ تشکیل تخم مرغ در طیور تخم گذار :

تخم در مرغان تخم گذار مال پایانی یک خصوصی فرآیند پیچیده میباشد که در تحت شرح داده می شود . اولین مرحله ، تخمک اندازی زرده ( یار با تخمک ) از تخمدان چپ به باطن لولۀ تخم بر چپ هست .تخمدان سمت راست و لولۀ تخم بر سمت راست در طیورتخم گذار تجارتی پرورش و توسعه و گسترش پیدا نمی کند . زرده به وسیله اینفاندیبولوم گرفته می شود و تخم مرغ پرورش کرده و در حدود پانزده دقیقه در این محل باقی می ماند و در اینجاست که غشای پری ویتیلین و شالاز به وجود می آید . در مرغان مادرعمل لقاح در این محل از لولۀ تخم بر فیس می گیرد . 

تخم مرغ آنگاه تکان کرده و وارد ماگنوم می شود و در این محل حدود سه ساعت باقی می ماند و پروتیئن های سفیدۀ تخم مرغ (آلبومین) در این محل ترشح می شود(حدود 40 مدل در کل) . لایه ای از پروتیئن ها حفاظ مکانیکی و باکتریایی برای زرده تولید می کند و همینطور برگه ای را ساخت می کند که غشای پوسته و پوسته بعداً روی آن تشکیل خواهد شد . سپس تخم مرغ که از نظر میزان تعالی شده می باشد از ایستموس می گذرد واین عمل در حدود یک ساعت به طول می انجامد و در این مکان حرفه هایی ایجاد می شود که غشاهای داخلی و خارجی پوستۀ را می سازد . آنگاه تخم مرغ وارد رحم که دارای غده پوسته سازست،می گردد و در این محل آب و الکترولیت ها وارد سفیده می شود ( فرایندی که پلمپینق نامیده می شود) و همینطور تشکیل نقاط دگمه مانند به نام هسته های پستانی استارت می شود که در حدود پنج ساعت به ارتفاع می انجامد . بیشترین بازه زمانی توقف در طی تشکیل تخم مرغ در کیسه غدة پوسته ساز صورت می گیرد ( دستکم پانزده ساعت) و در این محل پوستۀ تخم مرغ تشکیل می شود و فرآیند پلمپینق تکمیل می شود . 

ماتریکس آلی پوستۀ تخم مرغ حاوی غشاهای پوسته ، هسته های پستانی (نقاط دگمه مانند)، ماتریکس پوسته وکوتیکول می‌باشد .بخش غیر آلی پوستۀ تخم مرغ شامل کربنات کلسیم هست . لایه های متعدد پوستۀ تخم مرغ عبارتند از لایه دگمه پستانی ، لایۀ پالی سد و لایۀ صفحه ای کریستال که کریستال های کلسیمی را در جهات گوناگون ایجاد می کند . 

محاسبه های اخیر نشان می دهد که تشکیل ماتریکس آلی، سرعت تشکیل پوستۀ تخم مرغ وپایان تشکیل پوسته را گزینش می نماید و در غایت تخم مرغ از روش مهبل و کلواک بیرون می شود . 

پیچیده بودن فرآیند تشکیل قسمت های داخلی تخم مرغ و پوستۀ تخم مرغ به این معنا است که مشکلات مربوط به کیفیت تخم مرغ ممکن هست در هر یک از فرآیند تشکیل تخم مرغ ساخت شود . همینطور خلل ها مو جود در کیفیت داخلی تخم مرغ و کیفیت پوستۀ تخم مرغ به عوامل زیادی بستگی داراست و تنها یک استدلال تاثیر گذار نمی باشد . 

خرید مرغ

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.