مکتوس

سئو سایت ها

مکتوس

سئو سایت ها

فیزیولوژی گردش خون درطیور

یک روزنه سه لختی(دریچه سینی)،درپیوندگاه آئورت وبطن چپ وهمچنین،درپیوندگاه سرخرگ ششی وبطن راست،وجود دارااست .این دریچه ها،ازبازگشت خون سرخرگی به بطنها، پرهیز می نماید . خرید  مرغ
نقش 
هر کدام ازحفرات قلب درسیکل قلبی انواع 
روزنه های قلبی: روزنه های داخل قلب ازجریان نادرست خون دربدن جلوگیری می نمایند . این روزنه ها از قطعات بافتی زبانه مانندی ساخته گردیده اند .اگر خون درجهت عکس جریان یابد،جریان معکوس با این قطعه ها برخورد می نماید وآنها را وادارمی سازدکه بسته گردیده ومجرا را ببندند .روزنه های دولختی و سه لختی ازجریان معکوس خون وبازگشت خون به درون قلب دوری می کنند . 
روزنه 
نیم هلالی قلب دودریچه نیم هلالی دارااست . این روزنه ها درخروجی قلب واقع شده اند تا ازبازگشت خون به باطن قلب پس از پمپ شدن آن به خارج خودداری کنند . یکی ازاین دریچه ها ازبازگشت خون ازسرخرگ ریوی ( رگ بزرگی که خون را به ریه ها می برد) خودداری می کند . 
روزنه دیگرازبازگشت خون درآئورت( سرخرگ مهم بدن، که برای ارسال به تن است) پرهیز می نماید . 
کارایی 
دریچه نیم هلالی محیط تحتانی قلب منقبض می شود وخون را ازطریق روزنه نیم هلالی واقع درخروجی قلب خارج می راند،فشاربالای خون سه قطعه انعطاف پذیرواقع دردریچه را بازمی کند واین امکان را مهیا می سازد که خون ازقلب خارج شود و زمانی که قلب میان دوتپش استراحت می کند،خون آغاز به بازگشت به داخل قلب می کند،این جریان معکوس سه محیط را پرمی نماید وموجب بسته شدن آن ها می شود . 
دریچه 
دهلیزی – بطن دودریچه درقلب وجود دارد که رجوع خون ازمحفظه های ذیل قلب به درون محفظه های فوقانی دوری می نماید .روزنه دو لختی در راستای چپ قلب قرار دارد .در جهت راست دریچه های سه لختی قراردارند . 
عملکرد 
روزنه دولختی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.