مکتوس

سئو سایت ها

مکتوس

سئو سایت ها

فیزیولوژی گردش خون درطیور-2

هنگامی که خون ازمحفظه فوقانی قلب به محیط تحتانی آن جریان می یابد ازدریچه قیفی شکلی دولختی عبورمی کند .جریان خون درجهت صحیح هنگام استراحت قلب در بین دو پش به آسانی ازاین دریچه عبورمی کند، زمانی که محفظه تحتانی منقبض می شود، خون آغاز به جریان درجهت عکس می نماید وبا بازخورد با قطعه های بافتی دریچه موجب بسته شدن آن می شود، طنابهای متصل به این قطعات مانع ازبرگشتن بدون نقص آنها می شوند . 

تپش 

قلب وسرعت آن قلب درتمام مدت عمرباسرعت بیش ازیک باردرثانیه می تپد .خون ازرگهای خونی که سیاهرگ نامیده می شوند به داخل قلب می ریزد .ماهیچه قلبی خون را به مشقت فشرده وخون تحت فشاربه درون رگهای دیگری که به سرخرگ موسومند رانده می شود .همان گونه که ذکر گردید قلب ازنوع خاصی ماهیچه ساخته گردیده هست که هیچگاه خسته نمی شود .این ماهیچه 60 تا 80 باردردقیقه فشرده ورها می شود .زمانی که ورزش می کنیم .این رقم می تواند تا 100 باردردقیقه افزایش یابد . خرید اینترنتی مرغ

رابطه 

قلب ورگهای خونی خون وقتی که ازقلب بیرون می شود به کلیه جا نمی ریزد .بلکه به آرامی وارد لوله هایی بنام رگهای خونی می شود .نخست خون به داخل لوله هایی بنام سرخرگها جریان می یابد . سرخرگهایی که قلب را کنار گذاشتن می کنند، لوله های ضخیمی میباشند .وسیع ترین آنها(( آئورت)) اسم داردکه قطرآن5/2 سانتیمتر(یا یک اینچ)است،سرخرگها فورا به لوله های کوچکتر زیادی تقسیم و شاخه شاخه می شوند . 

این رگهای خونی، خون را به تمامی قسمتهای تن حمل می کنند .هرچه ازقلب دورتر می شوند،رگهای خونی بیشتری و با مقدار های کوچکتری وجود دارد .باریکترین رگهای خونی مویرگها نام دارا هستند که آنقدرکوچک می باشند که برای دیدن آنان نیازبه میکروسکوپ می باشد . مویرگها به یکدیگرملحق می شوند ورگهای بزرگتری را بوجود می آورند .این رگها خون را به سمت قلب برمی گردانند .این رگها سیاهرگ نامیده می شوند،هرچه به سمت قلب نزدیکتر می شوند .تعدادشان کمترواندازه شان بزرگترمی شود . 

فیزیولوژی گردش خون درطیور

یک روزنه سه لختی(دریچه سینی)،درپیوندگاه آئورت وبطن چپ وهمچنین،درپیوندگاه سرخرگ ششی وبطن راست،وجود دارااست .این دریچه ها،ازبازگشت خون سرخرگی به بطنها، پرهیز می نماید . خرید  مرغ
نقش 
هر کدام ازحفرات قلب درسیکل قلبی انواع 
روزنه های قلبی: روزنه های داخل قلب ازجریان نادرست خون دربدن جلوگیری می نمایند . این روزنه ها از قطعات بافتی زبانه مانندی ساخته گردیده اند .اگر خون درجهت عکس جریان یابد،جریان معکوس با این قطعه ها برخورد می نماید وآنها را وادارمی سازدکه بسته گردیده ومجرا را ببندند .روزنه های دولختی و سه لختی ازجریان معکوس خون وبازگشت خون به درون قلب دوری می کنند . 
روزنه 
نیم هلالی قلب دودریچه نیم هلالی دارااست . این روزنه ها درخروجی قلب واقع شده اند تا ازبازگشت خون به باطن قلب پس از پمپ شدن آن به خارج خودداری کنند . یکی ازاین دریچه ها ازبازگشت خون ازسرخرگ ریوی ( رگ بزرگی که خون را به ریه ها می برد) خودداری می کند . 
روزنه دیگرازبازگشت خون درآئورت( سرخرگ مهم بدن، که برای ارسال به تن است) پرهیز می نماید . 
کارایی 
دریچه نیم هلالی محیط تحتانی قلب منقبض می شود وخون را ازطریق روزنه نیم هلالی واقع درخروجی قلب خارج می راند،فشاربالای خون سه قطعه انعطاف پذیرواقع دردریچه را بازمی کند واین امکان را مهیا می سازد که خون ازقلب خارج شود و زمانی که قلب میان دوتپش استراحت می کند،خون آغاز به بازگشت به داخل قلب می کند،این جریان معکوس سه محیط را پرمی نماید وموجب بسته شدن آن ها می شود . 
دریچه 
دهلیزی – بطن دودریچه درقلب وجود دارد که رجوع خون ازمحفظه های ذیل قلب به درون محفظه های فوقانی دوری می نماید .روزنه دو لختی در راستای چپ قلب قرار دارد .در جهت راست دریچه های سه لختی قراردارند . 
عملکرد 
روزنه دولختی

مروری بر چهار گونه مختلف نژاد لوهمن

Lohman 

Brown Classic : این نژاد در سن 140 تا 150 روزگی به پنجاه درصد ساخت می رسد . پیک ساخت این نژاد دربین 92 تا 94 درصد می‌باشد . هر قطعه مرغ این نژاد ظرف برهه زمانی دوازده ماه فی مابین 295 تا 305 تخم مرغ ایجاد می‌کند و در ظرف دوران چهارده ماه نیز 335 تا 345 تخم مرغ ایجاد می نمایند . 

بطور کلی ظرف بازه دوازده ماه هر قطعه مرغ این نژاد فی مابین 18 .8 تا 19 .8 کیلوگرم تخمگذاری می‌نماید . همینطور ظرف برهه زمانی چهارده ماه هم هر قطعه مرغ فی مابین 21 .4 تا 22 .4 کیلوگرم تخمگذاری دارا‌هستند . 

خرید اینترنتی مرغ

وزن هر تخم مرغ تولیدی تا سن دوازده ماهگی این نژاد در میان 63 .5 تا 64 .5 گرم است . این رقم در سن چهارده ماهگی زندگی به 64 تا 65 گرم می رسد . 

پوسته تخم مرغ این نژاد قهوه ایی رنگ است . استحکام پوسته این نژاد برابر با 35 نیوتون است . 

میزان دان و غذای زمینه نیاز این نژاد ، در بین هفته نخستین تا هفته بیستم معاش بین 7 .4 تا 7 .8 کیلوگرم می‌باشد . ضریب تبدیل غذای این نژاد 2 .1 تا 2 .2 کیلوگرم می‌باشد . 

و ولی وزن بدن این نژاد لوهمن در پایان هفته بیستم زندگی 1 .6 تا 1 .7 کیلوگرم می‌باشد . وزن این نژاد در پایان عصر ایجاد میان 1 .9 تا 2 .1 کیلوگرم می‌باشد . 

بضاعت زنده ماندن این نژاد در طول عصر رشد 97 تا 98 درصد و در طول زمان تخمگذاری 94 تا 96 درصد می باشد . 

مروری بر چهار گونه مختلف نژاد لوهمن

Lohman 
LLS Classic : این نژاد در سن 145 تا 150 روزگی به پنجاه درصد تولید میرسد . پیک ایجاد این نژاد دربین 92 تا 95 درصد میباشد . هر قطعه مرغ این نژاد ظرف مقطع دوازده ماه در میان 305 تا 315 تخم مرغ ایجاد می کند و در ظرف بازه چهارده ماه هم 345 تا 355 تخم مرغ تولید می کنند . 
بطور کلی ظرف دوران دوازده ماه هر قطعه مرغ این نژاد فی مابین 19 تا 20 کیلوگرم تخمگذاری می کند . همینطور ظرف بازه زمانی چهارده ماه هم هر قطعه مرغ فی مابین 21 .5 تا 22 .5 کیلوگرم تخمگذاری دارا هستند . 
وزن هر تخم مرغ تولیدی تا سن دوازده ماهگی این نژاد در میان 62 تا 63 گرم هست . این رقم در سن چهارده ماهگی معاش به 62 .5 تا 63 .5 گرم میرسد . 
پوسته تخم مرغ این نژاد سپید براق می‌باشد . استحکام پوسته این نژاد نیز کمتر از 40 نیوتون می باشد . 
مقدار دان و غذای قضیه نیاز این نژاد ، در میان هفته اولیه تا هفته بیستم معاش در بین 7 تا 7 .5 کیلوگرم می باشد . ضریب تبدیل غذای این نژاد 2 تا 2 .5 کیلوگرم است . 
و اما وزن بدن این نژاد لوهمن در نقطه پایان هفته بیستم زندگی میان 1 .3 تا 1 .4 کیلوگرم می‌باشد . وزن این نژاد در پایان دوره ساخت فی مابین 1 .7 تا 1 .9 کیلوگرم می‌باشد . 
توان زنده ماندن این نژاد در ارتفاع دوره رویش 97 تا 98 درصد و در ارتفاع عصر تخمگذاری 94 تا 96 درصد می باشد . 
Lohman 
Tradition : این نژاد در سن 140 تا 150 روزگی به پنجاه درصد ایجاد میرسد . پیک ایجاد این نژاد بین 90 تا 92 درصد است . هر قطعه مرغ این نژاد ظرف برهه زمانی دوازده ماه میان 290 تا 300 تخم مرغ تولید می‌نماید و در ظرف بازه زمانی چهارده ماه نیز 320 تا 330 تخم مرغ ساخت میکنند . 
بطور کلی ظرف دوران دوازده ماه هر قطعه مرغ این نژاد بین 18 .5 تا 20 کیلوگرم تخمگذاری می کند . همچنین ظرف مقطع چهارده ماه نیز هر قطعه مرغ میان 20 .5 تا 22 کیلوگرم تخمگذاری دارند . خرید مرغ
وزن هر تخم مرغ تولیدی تا سن دوازده ماهگی این نژاد فی مابین 65 تا 66 گرم هست . این رقم در سن چهارده ماهگی معاش به 65 .5 تا 66 .5 گرم می رسد . 
پوسته تخم مرغ این نژاد قهوه ایی یکپارچه می‌باشد . استحکام پوسته این نژاد هم کمتر از 35 نیوتون می‌باشد . 
میزان دان و غذای قضیه نیاز این نژاد ، فی مابین هفته اولیه تا هفته بیستم معاش بین 7 .5 تا 7 .9 کیلوگرم می‌باشد . ضریب تبدیل غذای این نژاد 2 تا 2 .2 کیلوگرم هست . 
و اما وزن بدن این نژاد لوهمن در نقطه پایان هفته بیستم زندگی بین 1 .6 تا 1 .7 کیلوگرم می‌باشد . وزن این نژاد در نقطه پایان عصر ساخت فی مابین 2 تا 2 .2 کیلوگرم است . 
توان زنده ماندن این نژاد در طول زمان پرورش 97 تا 98 درصد و در طول زمان تخمگذاری 94 تا 96 درصد می‌باشد . 

کاهش شدید تلفات در مرغداری با رعایت اصولی ساده-2

تصور نمایید که این موجود خوشمزه با این ضربانها و تنفس های ممتد و تند و ناقص و سطحی ناشی از این تمامی استرس به چه درحال حاضر و روزی خواهد به زمین خورد و با تمام این اوصاف چه بلایی به روز این پرنده خوشگل آمده وخواهد آمد ،ضربا ن های بیش از حد قلب و نفس نفس زدن ها یعنی تعدد تنفس های ناقص منجر ارتقا های ناگهانی و در بعضی تایم ها ذیل و بالا رفتن های شدید فشار خون گردیده و صدمات جبران ناپذیری را چه با اثر سوء فوری و چه با اثرگذاری سوء در آینده را به این موجود تحمیل خواهد کرد . 

خرید اینترنتی مرغ

حاصل این استرس ها یا این که بهتر بگوییم سوء مدیر ها ، بالارفتن بیش از حد فشار خون و تنفس ناقص و تغییرات شدید آن ها سبب ساز پاره شدن رگهای طیور و صدمات کلیدی فوری به امحاء و احشاء بدن این موجود که در سطح نخستین سبب ساز مرگ گردیده و آزردگی گوشه ای از اعضاء و اعضا مرغ که با موردها فوق به او تحمیل گردیده، باعث تضعیف وی ومرگ این جان دار در سطح دوم خواهد شدو بیماریهایی که بظاهر منشاء مجهولی داشته البته بعلت سوء مدیریت های قبلی بوده سبب ساز بیماریهای مزمن و عملا لاعلاج گردیده و در غایت با عث از دربین رفتن این جانور با ارزش در روند بعدی خواهد شد . 

از مشکل ها دیگر این که بدلیل هول زدن طیور برای خوردن دان اکثر ، باطن شدن دان به نای مرغ هم سبب ساز خفگی وی خواهد شد و این مدل مرگ را می بایست به تلفات گفته گردیده فوق طولانی تر نمود ، حاصل نتایج گفته شده در بالا عده شدن مرغ هایی که سکته کرده اند و خفه گردیده اند در کنار دانخوری ها و یا آبخوری ها دلایل و گواه روشنی از دلایل این اختلال گران قدر می باشد . 

یکی دیگر از فشار هایی که بوسیله مرغدار به این جان دار پاک وارد می آید و منجر استرس شدید و همینطور پرخوری خواهد شد اینست که به محض ورود یک انسان به داخل تالار طیور ، مرغها ترسیده و پس از گریزو فرار ناشی از واهمه انسان از روی مرغهایی که خوابیده اند رد شده و آن ها را از خواب ناز بیدار می کنند،حال درصورتی که یک کارگر مرغداری در روزحداقل10 توشه به باطن سالن برود صحیح مثل اینست که شما در اکنون خواب باشید و یک نفر به دوران مثلا 10 بار دست شما یا این که پای شما را بشدت لگد نموده و شما 10 بار بطور ناگهانی از خواب بپرید و صبح که از خواب بیدار می گردید چه درحال حاضر و روزی دارید ، بد اخلاق، عصبی ، بی شکیبایی ، بی اشتها و . . . . . . . . 

اکنون این استرس بلندمرتبه را به استرس ها و ضربان قلب و نفس نفس زدن مرغ و تنفس ناقص گفته شده در فوق نیز بیشتر می شود، خلل بزرگی را که این قضیه ایجاد خواهد کرد علاوه برموارد بالا با هر بار بیدار شدن مرغ علاوه بر وارد آمدن استرس فراوان به او یک توشه به وعده غذایی اش افزوده خواهد شد وبالنتیجه روستا توشه دیگر به وعده های غذایی مرغ طولانی تر شد ه ، براین اساس پرخوری از اشکالات گرانقدر این زمینه خواهد بود و عوارض آن مشخص .