مکتوس

سئو سایت ها

مکتوس

سئو سایت ها

فیزیولوژی گردش خون درطیور-2

هنگامی که خون ازمحفظه فوقانی قلب به محیط تحتانی آن جریان می یابد ازدریچه قیفی شکلی دولختی عبورمی کند .جریان خون درجهت صحیح هنگام استراحت قلب در بین دو پش به آسانی ازاین دریچه عبورمی کند، زمانی که محفظه تحتانی منقبض می شود، خون آغاز به جریان درجهت عکس می نماید وبا بازخورد با قطعه های بافتی دریچه موجب بسته شدن آن می شود، طنابهای متصل به این قطعات مانع ازبرگشتن بدون نقص آنها می شوند . 

تپش 

قلب وسرعت آن قلب درتمام مدت عمرباسرعت بیش ازیک باردرثانیه می تپد .خون ازرگهای خونی که سیاهرگ نامیده می شوند به داخل قلب می ریزد .ماهیچه قلبی خون را به مشقت فشرده وخون تحت فشاربه درون رگهای دیگری که به سرخرگ موسومند رانده می شود .همان گونه که ذکر گردید قلب ازنوع خاصی ماهیچه ساخته گردیده هست که هیچگاه خسته نمی شود .این ماهیچه 60 تا 80 باردردقیقه فشرده ورها می شود .زمانی که ورزش می کنیم .این رقم می تواند تا 100 باردردقیقه افزایش یابد . خرید اینترنتی مرغ

رابطه 

قلب ورگهای خونی خون وقتی که ازقلب بیرون می شود به کلیه جا نمی ریزد .بلکه به آرامی وارد لوله هایی بنام رگهای خونی می شود .نخست خون به داخل لوله هایی بنام سرخرگها جریان می یابد . سرخرگهایی که قلب را کنار گذاشتن می کنند، لوله های ضخیمی میباشند .وسیع ترین آنها(( آئورت)) اسم داردکه قطرآن5/2 سانتیمتر(یا یک اینچ)است،سرخرگها فورا به لوله های کوچکتر زیادی تقسیم و شاخه شاخه می شوند . 

این رگهای خونی، خون را به تمامی قسمتهای تن حمل می کنند .هرچه ازقلب دورتر می شوند،رگهای خونی بیشتری و با مقدار های کوچکتری وجود دارد .باریکترین رگهای خونی مویرگها نام دارا هستند که آنقدرکوچک می باشند که برای دیدن آنان نیازبه میکروسکوپ می باشد . مویرگها به یکدیگرملحق می شوند ورگهای بزرگتری را بوجود می آورند .این رگها خون را به سمت قلب برمی گردانند .این رگها سیاهرگ نامیده می شوند،هرچه به سمت قلب نزدیکتر می شوند .تعدادشان کمترواندازه شان بزرگترمی شود . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.